Burrito vegetarstil


Denne opskrift er faktisk ikke en “rigtig” opskrift på burrito, men snarere et forslag til at bruge andre opskrifter sammen. Jeg ville vildt gerne lære at lave “rigtig” mexicansk mad, og jeg har faktisk, for lang tid siden, købt en super autentisk mexicansk kogebog. Men ud over at mere end halvdelen af opskrifterne indeholder kød eller fedt fra dyr, så er opskrifterne også så autentisk, at de bare ikke er til at lave. Der er en milliard ostetyper, jeg aldrig har hørt om før, og især chiliudvalget er bare enormt. Jeg har kunnet finde to af de chilityper som bliver brugt i bogen, nemlig habenero og jalapeno, og der er måske ti andre vigtige typer. Dessuden er “Massa” : en masse af majs og andet, man bruger til at lave tortilla og stort set alt andet, en hoveindgrediens i næsten alle retter. Og nej, det har de sjovt nok ikke i Irma. så min mexicanske mad er håbløst uatentisk. Men den smager godt.

Jeg håber stadig, at det en dag bliver populært at lave mexicansk mad fra bunden, så vi kan få alle de ingredienser som skal til. Hvem ved, måske bliver det moderne. Hvis gammelt dansk mad, som romfromage kan blive det, så kan mexicansk vel også. Flere krydsede fingre virker bedre :)

Jeg plejer at vælge nogen eller alle nedenstående typer fyld til både tacos, nachos og burritos. Der er ikke nogen der har brokket sig endnu :)

På nachos smager det bare godt, liiige at varme dem i ovnen med ost, ligesom på stort set alle danske cafeer :)

  • Trackback are closed
  • Kommentarer (1)
  1. Hi! I just desire to give a huge browses up for your good details you have got the following about this submit.

    I am going to apt to be finding its way back in your weblog for more shortly.

Der er lukket for kommentarer.
