Kåljuice


Jeg fik en juicer i julegave! Prompte blev alt det der på nogen måde havde vokset sendt igennem juiceren, og jeg tænkte jeg ville dele mine succeser og fiaskoer med cyberspace.
Grønkål skal bare aldrig aldrig aldrig juices. Prøvede med en milliard forskellige grøntsager og frugter, men det smager virkeligt ækelt. Det er en skam, fordi grønkål smager så skønt. Lav istedet en dejlig grønkålssalat med heftig sennepsdressing og ristede græskarkerner, og spis den til juicen, er mit forslag.
Men bare fordi en kåltype smager ækelt, så prøvede jeg alligevel med rødkål, blomkål og “collard greens” som man kan få her i Iowa, men ikke i dk (men det minder lidt om bladbeder), og idag blev min yndlingsblanding født, som indeholder alle tre.

  • en håndfuld blomkål
  • en håndfuld collard greens, eller bladbede
  • tre-fire blade rødkål, hakket, så det ikke dræbber juiceren
  • et æble

Så er det bare at juice det hele, og nyde det. Jeg synes faktisk det var overraskende lækkert, nærmest lidt spicy, og ikke ubehageligt kål-et.

En børnevenlig kåljuice

Billie kunne godt lide min kåljuice, men han kunne meget bedre lide sin egen:

  • to-tre blade rødkål
  • et æble
  • en pære

Vask, hak og juice..
Det er sjældent at Billie får nogen form for sødedrikke, men denne her synes jeg er ok en sjælden gang imellem.

Der er lukket for kommentarer.
